Zoek Je Bedrijfswagen Logo
Home Nieuwe bedrijfswagens Vrachtwagens Leasen Dealers Over ons Nu adverteren

Volvo vrachtwagens

Volvo vrachtwagen kopen?

U wilt een Volvo vrachtwagen kopen? Zoek, vergelijk en koop de beste vrachtwagen occasion van Volvo die bij jou past! Wij presenteren een actueel en betrouwbaar aanbod van Volvo truck occasions en nieuwe. Het vergelijken gaat gemakkelijk door onze zoekmachine. Je kunt bijvoorbeeld zoeken op verschillende opbouw types: Volvo Trekker , Volvo Kipper of Volvo Koelwagen. Vergelijk en zoek hieronder de beste Volvo Trucks die bij u past!

Hieronder ziet u het aanbod Volvo vrachtwagens:

Volvo FH 460 Open Laadbak + Aanhanger
Volvo FH 460 Voith Retarder Standklima, Iparkcool
Volvo FL 240 Schuifzeil + Klep 1500 kg Euro 6
Volvo FL 250 FL 250 Bakwagen + Klep 2.000 kg Euro 6
Volvo FL 250 Bakwagen + 6 deuren + Laadklep 2000 kg
Volvo FE 280 Container / Kabelsysteem H.T.S Kabel, 15 ton, 575 cm 6 Cilinder
Volvo FE 250 FE 250 Bak + klep E6
Volvo FM 420 6x2 Bak + Dhollandia klep 1500 kg + Aanhanger 94-WS-TS
Volvo FE Volvo FE 280 4x2 Carrier Supra 1250 Koel/Vries+ BAR klep 2000 kg 2 Stuks in Voorraad
Volvo FH 400 GLOBETROTTER (VIN: 7B446149 / I-SHIFT / ADR-VLG / AIRCONDITIONING / COMPLETE SPOILERSET ON CABIN)
Volvo FH 460 Voith Retarder Standklima, Iparkcool
Volvo FH FH 500 Globetrotter Full Air suspension. 2 Pieces in stock.
Volvo FH FH 500 Globetrotter Full Air suspension
Volvo FE 280 4x2 Carrier Supra 1250 Koel/ Vries+ BAR klep 2000 kg. 2 Stuks in voorraad
Volvo FE FE 320 6x2 Portaal VDL Systeem
Volvo FE Bak+Klep Dhollanida 2.000 kg
Volvo FE FE 320 6x2 Portaal VDL Systeem
Volvo FL 250 Bak + Klep E6
Volvo FL 240 Schuifzeil + Klep 1500 kg Euro 6
Volvo FL Bak + Dhollandia klep 2000 Kg
Volvo FH 460 Hooklift 8x2 Haakarm,
Volvo FL 250 Bakwagen + 6 deuren + Laadklep 2000 kg
Volvo FL 250 FL 250 Bakwagen + Klep 2.000 kg Euro 6
Volvo FE 280 Container / Kabelsysteem H.T.S Kabel, 15 ton, 575 cm 6 Cilinder
Volvo FL 250 Bakwagen + DHollandia 1500 kg
Volvo FE FE 320 6x2 Portaal VDL Systeem
Volvo FE Bak+Klep Dhollanida 2.000 kg
Volvo FE 250 FE 250 Bak + klep E6
Volvo FH 460 Voith Retarder Standklima, Iparkcool
Volvo FL 250 FL 250 Bakwagen + Klep 2.000 kg Euro 6
Volvo FH 460 Voith Retarder Standklima, Iparkcool
Volvo FE FE 320 6x2 Portaal VDL Systeem
Volvo FE 250 Bakwagen + Dhollandia klep 2500 KG. 49.000 KM!!
Volvo FM 330 4x2 Koel/Vries Carrier Supra 380 + Klep Dhollandia 2500 kg
Volvo FL 240 Schuifzeil + Klep 1500 kg Euro 6
Volvo FL 250 Bakwagen + 6 deuren + Laadklep 2000 kg
Volvo FL 250 Bak + Klep E6
Volvo Bak + Dhollandia klep 2000 Kg
Volvo FH 540 XL  Full air, Dual clutch, dynamic steering.
Volvo FE 280 Container / Kabelsysteem H.T.S Kabel, 15 ton, 575 cm 6 Cilinder
Volvo FL 250 FL 250 Bakwagen + Klep 2.000 kg Euro 6
Volvo FH 460 4x2  - EURO 6  -  18-BJD-9
Volvo FH 460 4x2  - EURO 6  -  31-BJG-2
Volvo FH 540 XL  Full air, Dual clutch, dynamic steering.
Volvo FL6 MOTOR MET BAK
Back to Top

Geschiedenis Volvo trucks

Volvo trucks werd opgericht door Assar Gabrielson en Gustaf Larson, en de allereerste Volvo LV 40, serie 1, rolde in 1928 van de productieband. Zweden maakte toen kennis met een truck die asaandrijving, luchtbanden en een volledig gesloten cabine had. Terwijl de meeste vrachtwagens nog kettingsaandrijving en massieve rubberbanden hadden. De serie 1 was met zijn 28PK geen krachtige truck, en het officiele laadvermogen bedroeg slechts 1500KG. Maar het basisontwerp was dik in orde, waardoor het een succes werd. Zo is de geschiedenis van de Volvo vrachtwagens begonnen.

Volvo exporteur van vrachtwagens

Eind jaren 20 was het duidelijk dat er een kleinere, modernere truck moest worden ontwikkeld. Het resultaat, de LV71- en LV73-serie, verwierf zo'n grote populariteit dat Volvo dankzij deze twee series rond 1935 was uitgegroeid tot een belangrijke exporteur van trucks. De opvallendste ontwikkeling in deze periode was dat de motor, die tot dan toe achter de vooras werd geplaatst, nu boven de vooras werd gemonteerd met een veel betere aslastverdeling als resultaat. Dit leidde tot de Volvo LV8 en LV9, twee zeer populaire truckseries die eind jaren 30 uitgroeiden tot de Zweedse standaardtrucks.

Volvo Militaire Trucks

De eerste helft van de jaren 40 werd gedomineerd door de Tweede Wereldoorlog. Hierdoor lag de verkoop van trucks voor civiele toepassingen vrijwel stil. Maar er was wel veel vraag naar militaire trucks, en Volvo groeide uit tot een belangrijke leverancier voor het Zweedse leger. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werden duizenden 'Rondneus'-trucks geleverd, in een standaardmodel met een vereenvoudigd ontwerp en een uitvoering met aandrijving op alle wielen. De 'Rondneus'-trucks die eind 1939 werden geintroduceerd als 1940-modellen omvatten een breed scala aan trucks die er gelijksoortig uitzagen maar geschikt waren voor zeer uiteenlopende toepassingen. De 'rondneuzen' waren wellicht de meest succesvolle Volvo trucks tot de introductie van de F-trucks in de jaren 70. Een van de beroemdste Volvo vrachtwagen aller tijden was de in 1951 geintroduceerde Titan. Deze truck vervulde een pioniersrol toen hij in 1954 als eerste ter wereld werd voorzien van een motor met turbocompressor. Het resultaat was verbluffend: met een gewichtstoename van slechts 25 kg werd een verbetering van het motorvermogen met 35 pk bereikt (van 150 naar 185 pk).

Volvo veiligheid en ergonomie

In de jaren 70 introduceerde Volvo een serie nieuwe trucks die jarenlang toonaangevend zou zijn voor het truckdesign van Volvo: de Volvo F10/F12 (en de Globetrotter-uitvoering).In de jaren '60 beschikte Volvo over een speciale bedrijfseenheid die zich bezighield met ergonomische verbeteringen en het vergroten van de veiligheid. Het opvallendste resultaat waren de F10- en F12-trucks, die een geheel nieuwe norm stelden op het gebied van veiligheid en ergonomie. De cabine was bijvoorbeeld op het chassis bevestigd met spiraalveren, waardoor de chauffeur een veel comfortabelere werkomgeving werd geboden en er minder rugklachten optraden. De nieuwe F-trucks hadden bovendien zeer grote ruiten die een verbeterd zicht boden, waardoor de 'actieve veiligheid' (vermindering van de ongevalsrisico's) werd vergroot.

Volvo vrachtwagen occasions

In de jaren 80 werden trucks nog geavanceerder. De motoren werden beter, krachtiger en bovendien milieuvriendelijker. Door het toenemende gebruik van luchtveringsystemen werd het leven van wegen, goederen en chauffeurs een stuk comfortabeler. In de jaren 90 lag de nadruk op milieu-overwegingen, wat resulteerde in efficientere voertuigcombinaties en, aan het einde van het decennium, de integratie van IT-oplossingen zoals Volvo Dynafleet 2.0. Dit bood transportbedrijven en chauffeurs de hulpmiddelen om de efficientie en veiligheid van ritten te vergroten. Volvo richtte zijn ontwerpinspanningen op een opvolger voor de F10/F12/F16-serie, aangezien er inmiddels een nieuwe generatie motoren moest worden ontwikkeld als vervanging voor de 12-litermotor. De ontwikkeling van een volledig nieuwe motor, de D12, werd gestart. Voor de eerste maal in Europa werd een zware dieselmotor voorzien van principes die eerder alleen te vinden waren in geavanceerde sportwagenmotoren, waaronder een bovenliggende nokkenas en vier kleppen per cilinder.



Meer dan 140 aangesloten dealers


Dealer Vissinga bedrijfswagens
Dealer Bedrijfswagens Schagen
Dealer CamperBouwNederland
Dealer Mazeland Bedrijfswagens
Dealer Van Burik Bedrijfswagens BV
Dealer Bestelbus.nl

Dealer in de buurt