Zoek Je Bedrijfswagen Logo

Home Nieuwe bedrijfswagens Vrachtwagen kopen Bedrijfswagen leasen Getest Nieuws Dealers Over ons Contact Nu adverteren

Dealer Zeeland Bedrijfswagens
Dealer Coppens Trucks bv
Dealer Stoffers ADB
Dealer DickerSchutz Car Import
Dealer Cortenbach Bedrijfsautos VOF
Dealer Autobedrijf Wemmenhove

Mercedes-Benz bedrijfswagens

Mercedes-Benz bedrijfswagen kopen?

U wilt een Mercedes-Benz bestelwagen kopen? Zoek, vergelijk en koop de beste bestelauto occasion van Mercedes die bij jou past! Wij presenteren een actueel en betrouwbaar aanbod van Mercedes Benz bedrijfswagens occasions en nieuwe. Het vergelijken gaat gemakkelijk door onze zoekmachine. Je kunt bijvoorbeeld zoeken op Vito, Sprinter of Citan. Vergelijk en zoek hieronder de beste Mercedes Benz bedrijfsauto die bij u past!

Hieronder ziet u het aanbod Mercedes-Benz bedrijfswagens:

Mercedes-Benz Citan 109 CDI 90 PK / BlueEFFICIENCY / 1e EIG. / TREKHAAK / AIRCO / CRUISE / SCHUIFDEUR
Mercedes-Benz Citan 109 CDI 90 PK / BlueEFFICIENCY / 1e EIG. / TREKHAAK / AIRCO / CRUISE / SCHUIFDEUR
Mercedes-Benz Sprinter 313 2.2 CDI Bakwagen Laadklep Zijdeur 1095 KG LAADVERMOGEN! Airco
Mercedes-Benz Sprinter 313 2.2 CDI Bakwagen Laadklep Zijdeur 1115 KG LAADVERMOGEN! Airco
Mercedes-Benz Sprinter 313 2.2 CDI Bakwagen Laadklep Zijdeur 1125 KG LAADVERMOGEN! Airco
Mercedes-Benz Sprinter 313 2.2 CDI Bakwagen Laadklep Zijdeur 1115 KG LAADVERMOGEN! Airco
Mercedes-Benz Sprinter 319 3.0 BlueTEC 190 pk L2H2 - Airco -Navi - Standkachel - ⬠18.900,-Ex
Mercedes-Benz Sprinter 313 2.2 CDI Bakwagen Laadklep Zijdeur 1120 KG LAADVERMOGEN! Airco
Mercedes-Benz Sprinter 313 2.2 CDI Bakwagen Laadklep Zijdeur 1115 KG LAADVERMOGEN! Airco
Mercedes-Benz Sprinter 313 2.2 CDI Bakwagen Laadklep Zijdeur 1117 KG LAADVERMOGEN! Airco
Mercedes-Benz Sprinter 313 2.2 CDI Bakwagen Laadklep Zijdeur 1120 KG LAADVERMOGEN! Airco
Mercedes-Benz Sprinter 313 2.2 CDI Bakwagen Laadklep Zijdeur 1120 KG LAADVERMOGEN! Airco
Mercedes-Benz Sprinter 313 2.2 CDI Bakwagen Laadklep Zijdeur 1120 KG LAADVERMOGEN! Airco
Mercedes-Benz Sprinter 313 2.2 CDI Bakwagen Laadklep Zijdeur 1125 KG LAADVERMOGEN! Airco
Mercedes-Benz Sprinter 313 2.2 CDI Bakwagen Laadklep Zijdeur 1140 KG LAADVERMOGEN! Airco
Mercedes-Benz Sprinter 313 2.2 CDI Bakwagen Laadklep Zijdeur 1165 KG LAADVERMOGEN! Airco
Mercedes-Benz Sprinter 313 2.2 CDI Bakwagen Laadklep Zijdeur 1175 KG LAADVERMOGEN! Airco
Mercedes-Benz Sprinter 414 CDI Bakwagen Laadklep Zijdeur 1080 KG LAADVERMOGEN! Airco
Mercedes-Benz Sprinter 414 CDI Bakwagen Laadklep Zijdeur 1080 KG LAADVERMOGEN! Airco
Mercedes-Benz Sprinter 414 CDI Bakwagen Laadklep Zijdeur 1080 KG LAADVERMOGEN! Airco
Back to Top
THE END...

Bedrijfswagen occasions van Mercedes Benz

De advertenties van Mercedes Benz op zoekjebedrijfswagen.nl worden enkel en alleen geplaatst door erkende dealers. Hierdoor wordt de kwaliteit van de aflevering en verkoop van de bestelbus te allen tijde gewaarborgd. De bedrijfswagens van Mercedes Benz zijn erg populair. Het occasionaanbod van Mercedes Benz is groot wat er direct voor zorgt dat het gewenste model in de gewenste kleur zo is gevonden. Populaire modellen van Mercedes Benz zijn de Vito, de Sprinter en de Viano. Ieder model biedt tal van verschillende opties in zoal carrosserievormen, lengte- en hoogtematen, motorinhoud, zitcomfort etc. Het ruime aanbod van bedrijfswagens en de overzichtelijke opmaak van advertenties op Zoekjebedrijfswagen.nl maakt het vinden en kopen van de gewenste bedrijfsauto zeer eenvoudig. Met de financial lease calculator kunt u zeer eenvoudig uw maandelijkse bedrag berekenen als u ervoor kiest een bedrijfsauto te leasen.

Ruime keuze Mercedes Benz bedrijfswagens

De 3 belangrijkste modellen onder de bedrijfswagens van Mercedes Benz zijn de Vito, de Sprinter en de Viano. De welbekende Mercedes Benz Vito verscheen op de markt in 1996 als opvolger van de MB100 bestelbus. Sindsdien heeft deze comfortabele bedrijfswagen 3 metamorfoses ondergaan. De Vito is verkrijgbaar in verschillende carrosserievormen met verschillende wielbases. Standaard is deze bedrijfswagen uitgerust met een handgeschakelde versnellingsbak maar voor de liefhebbers is er ook een zeventraps automaat verkrijgbaar. De schone en zuinige BlueTec Technologie maakt de Mercedes Benz Vito geheel van deze tijd. Het broertje van de Vito is de Mercedes Benz Viano. Deze rijk uitgeruste bedrijfswagen is net iets luxer dan de Mercedes Benz Vito en biedt qua aankleding en afwerking net even iets meer. De Vito en de Viano hebben dezelfde carrosserie en kunnen met alle mogelijke motorinhoud verkregen worden. Mercedes Benz’ grootste bestelwagen is de Sprinter. De tweede generatie Sprinter is in samenwerking ontwikkeld met Volkswagen en is vrijwel identiek aan de Volkswagen Crafter. Het verschil tussen beide maakt dat de Sprinter is uitgerust met een Mercedes Diesel- of benzine motor die varieren in vermogen tussen de 95 pk en 190 pk en is voorzien van de zuinige BlueTec-technologie. Ook deze bedrijfswagen is standaard uitgerust met een handgeschakelde versnellingsbak maar voor de liefhebber wederom verkrijgbaar in een vijf- of zestraps automaat.

Tweedehands of nieuwe bedrijfswagen van Mercedes Benz

De keuze voor een tweedehands of nieuwe bedrijfswagen wordt gemaakt op basis van prijs, gebruik en leeftijd. Als bedrijfswagen voor bijvoorbeeld een schilder- of bouwbedrijf is een bedrijfswagen occasion van Mercedes Benz een goede keuze. Doordat dealers vaak beschikken over onderhoud en kilometerstand historie weet men direct wat er aan een bestelwagen gedaan is en wat er nog gedaan moet worden. De meeste bedrijfswagens bezitten over een N.A.P. dit staat voor Nationale Auto Pas. Bij bedrijfswagens voorzien van een N.A.P weet je zeker dat de kilometerstand klopt. Een nieuwe Mercedes Benz bedrijfswagen brengt ook veel voordelen met zich mee. Bij de aanschaf van een nieuwe bestelauto zit fabrieksgarantie en heeft u het voordeel van een zeer lage afschrijving. Het is belangrijk om te kijken wat voor u het beste is. Wilt u een bestelauto kopen van Mercedes Benz, zoek deze dan via zoekjebedrijfswagen.nl.

Vergelijkbare merken bedrijfswagens

Op Zoekjebedrijfswagen.nl wordt een compleet overzicht van bedrijfswagens aangeboden. Alle gewenste merken en modellen zijn in een paar klikken te vinden. Vergelijkbare merken van Mercedes Benz zijn Volkswagen, Ford, Renault, Peugeot en Citroen.

Geschiedenis van Mercedes-Benz bedrijfsauto's

In 1896 produceerde de Duitsers Gottlieb Daimler en Karl Benz de eerste vrachtwagen(truck) uit de geschiedenis. Het technische uitgangspunt was een omgebouwde personenauto die door middel van leren riemen achterwielaandrijving had gekregen. Partners van Gottlieb Daimler opende de Motorfarhzeug & Motorenfabrik Berlin. In 1914 werd deze door Daimler overgenomen. Benz & Cie werkten samen met Suddeutsche Automobilfabrik (SAF). Benz concentreerde zich op de personenwagens en SAF richtte zich op de vrachtwagens. Benz nam SAF in 1908 over. Een belangrijk patent liep in 1909 af van Rudolf Diesel, waardoor Daimler en Benz zich meer konden richten op diesel motoren. Benz ontwikkelde voor MAN de eerste snellopende diesel motor in 1922.

Mercedes-Benz L319

Met de L 319 werd in 1955 een Mercedes-Benz bedrijfswagen gepresenteerd waaraan men direct kon zien dat hij niet afstamde van een personen- of vrachtwagen. De L 319 was consequent toegesneden op de wensen van het distributievervoer en moest daarmee de strijd aanbinden met concurrenten als Hanomag en Borgward. In 1956 werd in de fabriek in Sindelfingen de productie van de L319 begonnen.In de fabriek van Mannheim ging de variant als kleine bus type O 319 in serieproductie. De in 1956 gemonteerde viercilinder-dieselmotor had een vermogen van 32 kW (43 pk).

Gesloten bedrijfsauto L406/408

In januari 1967 introduceerde Daimler-Benz de nieuwe, in Dusseldorf gebouwde L 406 D en L 408, die zich met name onderscheidden door het robuuste karakter. De eerste op de markt gebrachte viercilinder-dieselmotor van 1988 ccm had een vermogen van 55 pk bij 4.350 t/min, de viercilinder-benzineversie bij eenzelfde cilinderinhoud 80 pk bij 5.000 t/min.

Elektrische bedrijfswagen al in 1972

In maart 1972 presenteerde Daimler-Benz de testwagen LE 306, de eerste elektrische bedrijfswagen met accu wisseltechniek. Het klimvermogen bedroeg 16 procent en bij een rijbereik van 65 km op slechts een accu-oplading kon een topsnelheid van 70 km/u worden behaald. De LE 306 werd aangedreven met een gelijkstroom-shuntmotor van 31 kW (continuvermogen) respectievelijk 52 kW (kortstondig vermogen). Qua omvang en uitrusting kwam de LE 306 overeen met de L 306 D en was leverbaar als gesloten bestelwagen en als combi met een laadvermogen van 1,45 ton.

Mercedes-Benz TN nieuwe bedrijfsauto's

De nieuwe bestelwagenserie van Mercedes debuteerde in April 1977 met de typen 207 D, 208, 307 D en 308 (601-serie). De krachtige bestelwagens vroegen qua uiterlijke vormgeving om gewenning, maar werden al snel als origineel en functioneel beschouwd. Door de korte voorkant was het motorcompartiment gemakkelijker toegankelijk en de instap comfortabeler. De vier series werden in september 1981 uitgebreid met de 407 D en de 409 D met 4,6 ton maximaal toegelaten massa GVW. Met de 88 pk sterke vijfcilinder-dieselmotor van de 409 D konden vanaf de herfst ook de kleinere types worden uitgerust.

T2 bestelwagenserie

Van 17 tot 22 maart 1986 werd in Rome een nieuwe grote Mercedes-Benz bestelwagen geintroduceerd. De nieuwe T2-serie omvatte de modellen 507 D-811 D met een maximaal toegelaten massa GVW van 3,5 tot 7,5 ton. De laadvermogens varieerden van 2.505 tot 4.635 kg. Eveneens nieuw aan deze grote bestelwagen was de grote verscheidenheid waarin de standaardmodellen al leverbaar waren. Als basis dienden de uitvoeringen met open laadbak, gesloten bestelwagen, kipper en bus. Leverbaar waren vijf motoren, vanaf het najaar 1987 zes, met vermogens van 53 kW (72 pk) tot 100 kW (136 pk).

Mercedes-Benz MB100 op de markt

Op 15 januari 1987 presenteerde Daimler-Benz op Mallorca de nieuwe bestelwagenserie MB 100 - 180, met een laadvermogen van 1.000 tot 1.800 kg. Al in 1980 werd door Mercedes-Benz Espana SA in Vitoria (in de buurt van Bilbao, Noord-Spanje) een MB 100 gebouwd. In 1986 werd het MB-model technisch herzien en werd de styling ervan bijgewerkt. In Duitsland werd de MB 100 op de markt gebracht met open laadbak, als gesloten bestelwagen en als combi. Alle modellen van 1987 waren uitgerust met de 2,4 liter dieselmotor van 53 kW (72 pk).

Mercedes-Benz bestelwagen (T1)

De in 1977 voor het eerst voorgestelde bestelwagen T1 kwam in maart 1989 in een gewijzigde technische uitvoering op de markt. Bij de facelift van de T1 stonden voor de ingenieurs een drietal doelstellingen voorop: hoger vermogen, hogere snelheid, lagere emissies. De 2,3 liter viercilindermotor had een vermogen van 58 kW (79 pk), de 2,9 liter vijfcilinder 70 kW (95 pk).

De bekende Mercedes-Benz Sprinter

Met de nieuwe modellenreeks van Sprinter bestelwagens bestrijkt Mercedes-Benz sinds 1995 de klasse met een maximaal toegelaten massa GVW van 2,5 tot 4,6 ton. De Sprinter bestaat in alle denkbare uitvoeringen: als combi, gesloten bestelwagen, bestelwagen met open laadbak of chassiscabine, met normaal of hoog dak, met dubbele cabine en met drie verschillende wielbases. Hij heeft een laadvolume tot 13,4 kubieke meter en een laadvermogen tot meer dan 2,8 ton. Al in 1995 werd de Sprinter in Duitsland en op zes andere Europese markten standaard met ABS-remsysteem aan de klant geleverd. Drie verschillende motorvarianten zorgen vanaf het begin voor een krachtige aandrijving.

Mercedes-Benz Vito

In 1996 werd de nieuwe lichte bestelwagen Vito aan het publiek voorgesteld en tot 'Van of the Year 1996' uitgeroepen. De Vito is beschikbaar als combi met beglazing rondom en als gesloten bestelwagen, die als optie ook met achterruit of voorbereiding dubbele cabine verkrijgbaar is. Hij heeft een laadvermogen van bijna een ton. De Vito biedt plaats voor maximaal 9 personen of een lading van 5 kubieke meter. De dwars gemonteerde motor bestaat in drie varianten met vier cilinders: een dieselmotor van 58 kW (79 pk), een turbodiesel met intercooler van 72 kW (98 pk) en een benzine-injectiemotor met 4-kleppentechniek, die 95 kW (129 pk) levert.

De fusie van DaimlerChrysler

Op 7 mei 1998 werd de fusie van de eeuw realiteit. De Daimler-Benz AG en de Amerikaanse Chrysler Corporation ondertekenden de fusie van beide ondernemingen. Deze samensmelting van de twee traditierijke autofabrikanten was zonder meer de grootste fusie in de geschiedenis van de industrie. Aan de omzet gemeten ontstond zo de op twee na grootste autoproducent ter wereld. De autoproductie bedroeg meer dan 4,4 miljoen stuks en op het einde van het jaar 1998 had het concern 441.502 medewerkers in dienst.

Modelwijziging Sprinter

Onder de motorkap van de vernieuwde Sprinter draaien nieuwe CDI-motoren met een vermogen van 60 kW (82 pk) tot 115 kW (156 pk). Op het gebied van veiligheid zorgen de nieuwe voorkant en de windowbags, die naast de airbags voor bestuurder en bijrijder voor het eerst als optie verkrijgbaar zijn, voor een optimale bescherming bij ongevallen. De Sprinter is nu af fabriek in ongeveer 140 modelvarianten verkrijgbaar. De drie verschillende aandrijftechnieken elektro-, aardgas- of benzine-/dieselaandrijving staan in voor de voortbeweging. Ook vierwielaandrijving is in drie varianten beschikbaar.

50 jaar Mercedes-Benz bedrijfswagen geschiedenis

50 jaar Mercedes-Benz bestelwagens: een verjaardag met een rond getal en een groots jubileum. Al in 1895 ontwikkelde Benz een bedrijfswagen die voor de mens een dankbare hulp bij de dagelijkse transporttaken was. De eerste echte reeksen van bestelwagens stelde Mercedes-Benz echter in 1955 aan het publiek voor: de L 319 werd een betrouwbare en comfortabele dagelijkse metgezel voor de meest uiteenlopende transporttaken en werd daardoor al heel snel een legende. Want in het totaal nieuwe concept stonden voor het eerst de behoeften van het voortdurend toenemende distributieverkeer centraal.

1.3 miljoen Sprinters

Na elf jaar en ongeveer 1,3 miljoen exemplaren is het zover: de Mercedes-Benz Sprinter, Europees marktleider in de klasse van bestelwagens met een maximaal toegelaten massa GVW van 3,5 ton, krijgt een opvolger. Bij de marktintroductie in maart 2006 werd aan de klant een auto met een tot dusver ongekende verscheidenheid aan varianten aangeboden: behalve een vierde opbouwlengte is ook het super hoge dak nieuw, waarmee het maximale laadvolume toeneemt tot 17 m3. Niet alleen het aantal varianten is misschien wel een record: ook met een doorlaadbreedte van 1.300 mm bij de grote schuifdeur en een doorlaadlengte tot 1.350 mm tussen de wielkasten in de uitvoering met enkele banden kan de nieuwe Sprinter nieuwe recordwaarden voorleggen.