Zoek Je Bedrijfswagen Logo

Home Nieuwe bedrijfswagens Vrachtwagen kopen Bedrijfswagen leasen Getest Nieuws Dealers Over ons Contact Nu adverteren

Getest Opel Movano L3H2 2.3 CDTI 150 Dubbel Cabine


Tijdens een verbouwing staan er altijd een paar bedrijfswagens voor de deur en op de stoep. Tegenwoordig is dat niet meer nodig want aan een bedrijfswagen hebben ze al genoeg! En dat is de Opel Movano L3H2 Dubbel Cabine, een grote laadruimte en plek voor 7 bouwvakkers!

Sinds eind 2010 zijn de nieuwe Opel Movano en Renault Master leverbaar, de Nissan NV400 kwam later. Dit betekent dat ze nu steeds vaker terugkomen uit de lease van een "4 jaar-contract" en op de tweedehands bedrijfswagenmarkt verschijnen. Een goed moment om een Opel Movano te gaan testen, hoe heeft deze zich gehouden na een aantal dienstjaren. Worden er al kwaaltjes zichtbaar? Bij het oude model waren bijvoorbeeld de hydraulische koppeling en de versnellingsbak zwakke plekken. De asbakhouder brak vaak af, de alarmlicht schakelaar bleef hangen, de sleutel versleet waardoor de centrale vergrendeling niet meer werkte etc.

Wat een bedrijfswagen!

Wat een verschijning is deze bedrijfswagen, dat hij opvalt is duidelijk met een lengte van 6 meter. Deze geteste Movano is een verlengde (L3) en verhoogde (H2) versie. Het grijs metallic staat erg mooi naast de getinte zwarte ramen. Achter deze ramen schuilt een dubbelcabine waar maar liefst 4 mensen kunnen plaatsnemen. Er staat 143.000 kilometer op de teller. Dat zie je niet aan deze bedrijfsauto af, 43.000 zou ook kunnen. Een groot pluspunt van de Movano's en Masters is dat ze absoluut niet roesten. Waar dit bij Volkswagen en Mercedes nog wel eens mis gaat..en op de raarste plekken.

Bergruimte kampioen

Het dashboard is in nette staat en heeft een prettige en goed ontworpen indeling. Er is goed over nagedacht, wat je kunt zien aan wel 15 grote en kleine opbergvakjes. Alles is in een prima staat en functioneert goed. De linker rugleuning van de bijrijdersbank is neerklapbaar en biedt naast bekerhouders plek voor bijvoorbeeld een laptop. Dit is een leuk pluspunt tenopzichte van het oude model. De bestuurdersstoel zit goed en is makkelijk verstelbaar. De cruise control knoppen zitten op het stuur en zijn goed te bedienen. Aan de rechterkant van het stuur zit de radio/cd speler bediening, op dezelfde plek als bij het oude model. Deze Opel is full option uitgevoerd, op het dashboard zit de afstandbediening van de TomTom navigatie geklikt. Een handigheidje, want een losse afstandsbediening ben je meestal zo kwijt... Een groot voordeel is dat Renault en TomTom een samenwerking zijn aangegaan. Waar je bij het oude systeem van Carminat nog wel eens te laat bij je klanten was..zal dat nu niet meer gebeuren.

Personenauto luxe

Deze Opel Movano met dubbel cabine is wel een uniek gevalletje, er staat er in Nederland geen een te koop. Verder heeft die de luxe van een personenauto en de eisen van een bedrijfswagen. Wij kunnen niet anders zeggen dan: je komt aanrijden terwijl de navigatie je de weg wijst, de grote laadruimte vol met spullen zit, een koel briesje van de airco en de gezelligheid van je 6 collega bouwvakkers die meerijden! Ten opzichte van het oude type is er veel verbeterd en er zitten weinig kwaaltjes in het type vanaf 2010 die door de jaren heen naar voren zijn gekomen. De bekleding van de bestuurdersstoel gaat nog wel vaak kapot, dit ligt meer aan de werkbroeken met knopen dan aan de kwaliteit van de stoel, maar bij deze Movano gelukkig niet! Op deze tekst is het auteursrecht van Zoekjebedrijfswagen.nl van toepassing. Auteur: Boris Vissinga