Zoek Je Bedrijfswagen Logo

Home Nieuwe bedrijfswagens Vrachtwagen kopen Bedrijfswagen leasen Getest Nieuws Dealers Over ons Contact Nu adverteren

Renault Master L2H2 2.3 dCi 125 FAP Getest


De Renault Master draait al weer heel wat jaren mee in de bestelautomarkt. Hij werd van tijd tot tijd wat opgefrist, maar met de nieuwe Master moet nu echt een grote stap vooruit gezet worden. Om te zien of dat echt bereikt wordt, reed Bestelauto een weekje rond met Renaults nieuwste.

De Master is natuurlijk een co-productie van Opel en Renault. Renault heeft de Master, Opel de Movano. Verschil is er wel, vooral in uiterlijk. De Opel heeft een grille die lijkt op haar jongste personenauto's, de Master heeft iets heel eigenzinnigs. Een soort lamellengrille, die we er op de eerste foto's wat vreemd vonden uitzien, maar die in het echt heel erg meevalt. Zeker bij de zilvergrijze lak van ons testmodel past de grille wonderwel. Verder vallen de moderne koplampen op, en de verspringing in de achterruiten, net als bij de vorige generatie. De Master heeft, heel eigentijds, richtingaanwijzers in de spiegels. Ons testmodel was een L2H2, iets verlengd en verhoogd dus, en voorzien van voorwielaandrijving.

Als we willen instappen in de cabine, worden we blij verrast.De Master heeft een keyless entry system. Met andere woorden: sleutel in de zak, hand op de deurhendel, en de auto ontgrendelt automatisch. Als we achter het fraaie stuur zitten, weten we ineens weer waarom comfort een Frans woord is. Niet alleen zitten de stoelen uitstekend, het hele dashboard is vernieuwd. Dat is in die mate gebeurd dat de Master nu een bergruimte heeft waar je echt even van stilvalt. (?) We telden wel 20 grote en kleine bergvakken! Daarnaast wordt het de bestuurder nog makkelijker gemaakt door bijvoorbeeld de linkerzijde van de leuning van de bijrijdersbank om te laten klappen en er een laptoptafel van te maken. Handig! Ook de opklapbare A4-papierhouder op het dashboard is heerlijk praktisch. Verder zien we twee 12V-aansluitingen, een (helaas slechts optionele) handbediende airco en cruisecontrol met bediening op het stuur. Pluspunt is de bewegingsruimte in de cabine, die dan ook met 5,7 cm is gegroeid ten opzichte van de vorige generatie. Tussen de cabine en de laadruimte is een stalen tussenschot met een ruit gemonteerd. Toegang tot de laadruimte is te verkrijgen door twee 180 graden openslaande achterdeuren en een hele brede zijschuifdeur aan de rechterzijde. Die toegang aan de zijkant is met 127 cm breedte en 179 cm hoogte zo groot dat er ook aan de zijkant een europallet kan worden geladen. Slim bedacht. De laadruimte in onze testauto was mooi afgetimmerd en, belangrijker, met 10,3 kuub laadvolume lekker groot. De Master mag in deze configuratie 1635 kg laden. Bron: bestelauto.nl